KOHO SE TO TÝKÁ, AŤ SE ZAMYSLÍ SÁM NAD SEBOU
Na začátku roku vyšel článek v THERMIKSENSE, který mě trošku rozhodil. Dlouho jsem přemýšlel co k tomu napsat, ale vím, že cokoliv budě řečeno tak se budu já i několik dalších opakovat………
Pravidla máme jedny a ty hovoří jasně a vím, že 99,9% modelářů je dodržují. Tím nechci říct, že někdo podvádí to opravdu ne, ale pravidla máme jedny a při tréningu ať si léta každý jak chce.
Níže přikládám článek, překlad a pro jistotu i pravidlo pro tuto funkci.
Na světovém poháru „South Bohemian“ viděl Allard van Wallene, jak jeden F1A-pilot krátce před prvním startem udělal zkušební let. Zde jeho pozorování a pokyny: Model kroužil větrem a potom letěl zpět proti větru pomocí dálkového ovladače. Zjevně použil sportovec elektronický systém, který umožňuje proporcionální/poměrné výškového a směrového kormidla
Přirozeně může sportovec mimo soutěž létat, jak by chtěl. Ale Sportovní pravidlo jednoznačně stanovuje, že takový systém v modelu při soutěžním letu nesmí být k dispozici (dokonce RC-díl nesmí být vůbec používán).
Ve Sporting Code (General Section, B 1.1.1 d) stojí:
d) Během kol není dovoleno zkušební létání v blízkosti startovní čáry nebo proti větru od startovní čáry. Pořadatel musí určit prostor pro zkušební lety během kol. 3.1.2. Charakteristiky kluzáků F1A
Celková plocha (St): ……………………………………………… 32 – 34 dm2
Hmotnost nejméně: ……………………………………………….. 410 g
Největší délka vlečné šňůry při zatížení 5 kg: ……………. 50 m
Modely F1A mohou použít rádiové ovládání pouze pro nevratnou akci omezující let, to je
determalizátor. Jakákoliv porucha nebo nepředpokládané uvedení do chodu u těchto funkcí je
plně v rámci rizika každého soutěžícího.
Berte vše jako připomínku a doufám, že pakliže pořadatel neurčí jasný prostor k tréningu se
toto nebude již opakovat v průběhu žádné soutěže!!!
Díky
Mgr. Roman Kalandra
Vážení kamarádi,
Předem doufám, že v dnešní složité době jste v pořádku a unikáte spárům nástrah a problémům, které sebou poslední dny nesou.
a/Jelikož v letošním roce byl zrušen celý ročník SP a všechny MS a ME jsem byl nucen upravit postupový klíč na MS pro rok 2021!!!!!!!!!!
Reprezentační nominace F1 ABC bude stanovena následujícím způsobem:
Budou započítány všechny body z roku 2019 / ČP+SP+MČR / a z letošního roku za
ČP + MČR + reprezentační body za MS 2019.
Stanovil jsem tento klíč jako / asi nejspravedlivější a nejprůhlednější/ možnost pro všechny co tomuto sportu věnují vše a nepřipadalo mi vhodné, abych je takzvaně na rok odstavil. Vše bylo bedlivě zváženo a zároveň konzultováno s šéftrenérem volných kategorii Honzou Čihákem a Honzou Vosejpkou.
b/ Český pohár 2020 po dohodě s pořadateli se podařilo přeložit do následujících termínů
č. 264 29. 8. 2020 – FFMC OLOMOUC Senice na Hané /beze změny/
č. 266 5. 9. 2020 – LMK Sezimovo Ústí Všechov /beze změny/
č. 268 6. 9. 2020 – LMK Kroměříž Všechov /beze změny/
č. 248/245 19/20.9 2020 – Free Flight Team Borotice/Všechov – bude upřesněno
č. 231 26.9.2020 – BVL Všechov/Kožlany – bude upřesněno
č. 232 29.9.2020 – Plasy Všechov/Kožlany – bude upřesněno
č. 228/229 31.10/1.11 2020 – MK Klánovice AK Hořice / beze změny /
č. 39 MČR 12. 9. 2020 – LMK Kroměříž Všechov /beze změny /
děkuji všem za pochopení
Roman Kalandra