Zprávy od trenéra Romana Kalandry

KOHO SE TO TÝKÁ, AŤ SE ZAMYSLÍ SÁM NAD SEBOU

Na začátku roku vyšel článek v THERMIKSENSE, který mě trošku rozhodil. Dlouho jsem přemýšlel co k tomu napsat, ale vím, že cokoliv budě řečeno tak se budu já i několik dalších opakovat………

Pravidla máme jedny a ty hovoří jasně a vím, že 99,9% modelářů je dodržují. Tím nechci říct, že někdo podvádí to opravdu ne, ale pravidla máme jedny a při tréningu ať si léta každý jak chce.

Níže přikládám článek, překlad a pro jistotu i pravidlo pro tuto funkci.

Na světovém poháru „South Bohemian“ viděl Allard van Wallene, jak jeden F1A-pilot krátce před prvním startem udělal zkušební let. Zde jeho pozorování a pokyny: Model kroužil větrem a potom letěl zpět proti větru pomocí dálkového ovladače. Zjevně použil sportovec elektronický systém, který umožňuje proporcionální/poměrné výškového a směrového kormidla

Přirozeně může sportovec mimo soutěž létat, jak by chtěl. Ale Sportovní pravidlo jednoznačně stanovuje, že takový systém v modelu při soutěžním letu nesmí být k dispozici (dokonce RC-díl nesmí být vůbec používán).

Ve Sporting Code (General Section, B 1.1.1 d) stojí:

d) Během kol není dovoleno zkušební létání v blízkosti startovní čáry nebo proti větru od startovní čáry. Pořadatel musí určit prostor pro zkušební lety během kol. 3.1.2. Charakteristiky kluzáků F1A

Celková plocha (St): ……………………………………………… 32 – 34 dm2

Hmotnost nejméně: ……………………………………………….. 410 g

Největší délka vlečné šňůry při zatížení 5 kg: ……………. 50 m

Modely F1A mohou použít rádiové ovládání pouze pro nevratnou akci omezující let, to je

determalizátor. Jakákoliv porucha nebo nepředpokládané uvedení do chodu u těchto funkcí je

plně v rámci rizika každého soutěžícího.

Berte vše jako připomínku a doufám, že pakliže pořadatel neurčí jasný prostor k tréningu se

toto nebude již opakovat v průběhu žádné soutěže!!!

Díky

Mgr. Roman Kalandra

Vážení kamarádi,

Předem doufám, že v dnešní složité době jste v pořádku a unikáte spárům nástrah a problémům, které sebou poslední dny nesou.

a/Jelikož v letošním roce byl zrušen celý ročník SP a všechny MS a ME jsem byl nucen upravit postupový klíč na MS pro rok 2021!!!!!!!!!!

Reprezentační nominace F1 ABC bude stanovena následujícím způsobem:

Budou započítány všechny body z roku 2019 / ČP+SP+MČR / a z letošního roku za

ČP + MČR + reprezentační body za MS 2019.

Stanovil jsem tento klíč jako / asi nejspravedlivější a nejprůhlednější/ možnost pro všechny co tomuto sportu věnují vše a nepřipadalo mi vhodné, abych je takzvaně na rok odstavil. Vše bylo bedlivě zváženo a zároveň konzultováno s šéftrenérem volných kategorii Honzou Čihákem a Honzou Vosejpkou.

b/ Český pohár 2020 po dohodě s pořadateli se podařilo přeložit do následujících termínů

č. 264             29. 8. 2020 –  FFMC OLOMOUC             Senice na Hané /beze změny/

č. 266               5. 9. 2020 –  LMK Sezimovo Ústí          Všechov /beze změny/

č. 268               6. 9. 2020 –  LMK Kroměříž                   Všechov /beze změny/

č. 248/245      19/20.9 2020 – Free Flight Team        Borotice/Všechov – bude upřesněno

č. 231              26.9.2020 –  BVL                                      Všechov/Kožlany – bude upřesněno

č. 232              29.9.2020 –  Plasy                                    Všechov/Kožlany – bude upřesněno

č. 228/229      31.10/1.11 2020 – MK Klánovice          AK Hořice / beze změny /    

č. 39 MČR       12. 9. 2020 – LMK Kroměříž                   Všechov /beze změny /

děkuji všem za pochopení

Roman Kalandra